Renault, uluslararası pazarlarda daha karlı büyüme için sekiz yeni modeli duyurdu
- Renault Markası, Yenileme planı kapsamında “Uluslararası 2027 Stratejisi”ni tanıttı.
- Renault, markayı 2027 yılına kadar en fazla değer yaratan segmentlerde konumlandırmak amacıyla C ve D segmentlerinden beşi olmak üzere sekiz yeni modeli uluslararası pazara sunmak için 3 milyar Euro yatırım yapacak.
- Renault, 2027 yılına kadar uluslararası pazarlarda her üç araçtan birini elektrikli veya hibrit versiyonda satmayı hedefliyor.
- Bu ürün atağı, müşteriler için değer yaratacak ve markayı daha rekabetçi hale getirecek iki platform aracılığıyla gerçekleştirilecek:
- Dört farklı konumda ultra esnekliğe ve çoklu güce sahip yeni bir Renault Grubu modüler platformu: Latin Amerika, Kuzey Afrika, Türkiye ve Hindistan.
- Geely yan kuruluşu altında, Güney Kore merkezli, D ve E segmentlerine özel Kompakt Modüler Mimari (CMA) platformu.
- Renault, 2027 yılına kadar uluslararası pazarda satılan birim başına net geliri 2019 yılına göre iki katına çıkarmayı hedefliyor.
- Niagara Concept, uluslararası pazarda markanın modern ruhunu temsil ediyor. Marka, 2027 yılına kadar uluslararası pazarda satışa sunacağı yeni nesil Renault modellerini duyurdu. Bu modellerin tamamı yerel müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak ve aynı zamanda Renault DNA’sını da bünyesinde barındıracak.
- Kardian, piyasaya sürülen sekiz üretim modelinden ilkiydi.
Uluslararası pazarda büyük başarılar
Renault, 2022 yılında satışlarının %43’ü uluslararası pazarlarda gerçekleşen ve toplam 634.124 adet ile dünya çapında en çok araç satan Fransız otomotiv markasıdır. Markanın ilk on pazarı arasında Brezilya (2.), Türkiye (4.), Hindistan (4.) yer almaktadır. 5’inci, Güney Kore (8’inci) ve Kolombiya (9’uncu) oldu. Uzun zaman önce dünyanın birçok yerinde yüksek düzeyde entegrasyona sahip otomobiller üretmeye başlayan Renault, 1950’li yıllardan itibaren otomobillerini yerel olarak, müşterilerine yakın olarak üretmeye özen gösterdi. Bu bağlamda Arjantin’in Córdoba kentindeki Santa Isabel fabrikası, 1955 yılından bu yana ağırlıklı olarak diğer Güney Amerika pazarlarına yönelik araçlar üretiyor. Avrupa dışında 4.000’den fazla bayilik ağıyla tarihi çıkarlara sahip olan marka, uluslararası ayak izini de artırdı. biri Brezilya’da olmak üzere üç mühendislik merkezi ve dört tasarım merkezi bulunmaktadır. Bu bağlamda bugün Avrupa dışında 35.000 yetenek Renault çatısı altında çalışıyor.
Büyük bölgelerde karlı bir ürün hamlesi
Renault Grubu, 2027 yılına kadar pazara sunacağı 8 yeni modeliyle uluslararası tarihinde yeni bir sayfadan fazlasını açıyor. 3 milyar Euro’luk yatırımla desteklenen bu hamle, markanın kilit bölgelerdeki performansını artıracak. Bu kapsamda Renault, 2027 yılında Avrupa pazarı dışındaki uluslararası pazarlarda araç başına net satışlarını 2019 yılına kıyasla iki katına çıkarmayı hedefliyor. Marka, beş yeni C ve D segmenti ürününün lansmanı ile uluslararası segment karmasını da dengeleyecek, Avrupa pazarında olduğu gibi. Aynı zamanda gelecek yıl Latin Amerika ve Fas pazarına girecek Kardian ile B segmentindeki konumunu güçlendirecek.
Yeni araçlarda karbon emisyonunun azaltılması da “Renault markası uluslararası 2027 stratejisi”nin ana hedefleri arasında yer alıyor. Bu hedefine, şu anda Brezilya ve Türkiye’de mevcut olan Megane E-Tech %100 Elektrikli modeli gibi E-Tech elektrikli modellerini diğer birçok ülkede piyasaya sürerek ulaşacak. Böylece marka, 2027 yılına kadar Avrupa pazarının yanı sıra uluslararası pazarlarda da her üç araçtan birini elektrikli veya hibrit versiyonla satmayı hedefliyor.
Markanın yeni stratejisini değerlendirmek Renault Marka CEO’su Fabrice Cambolive, “ Ürün yenileme stratejimiz Avrupa’da meyvelerini verdikçe markayı daha global ve daha kârlı hale getireceğiz. “Renault, bölgeler arasında paylaşılan daha az üretim platformuna dayalı sekiz yeni aracın lansmanıyla, şu andan itibaren 2027’ye kadar tüm uluslararası pazarlarda da atağa geçiyor ve böylece sinerjimizi artırıyor.”diyor.
Uluslararası kapsama sahip yeni bir Renault Grubu modüler platformu
Küresel bölgelerde rekabet gücünü ve sinerjisini en üst düzeye çıkarmayı hedefleyen Renault, ürün kataloğunu uluslararası kapsama sahip yeni bir Renault Grubu modüler platformuyla uyarlayacak. Bu platform; Dört sanayi bölgesinde kurulacak: Latin Amerika, Türkiye, Fas ve Hindistan. Söz konusu platform, 4 ila 5 metre arası araç uzunlukları, 2,6 ila 3 metre arası 4 dingil aralığı seçeneği ve 3 metre uzunluğundaki arka üniteleriyle geniş bir çeşitliliğe olanak sağlıyor. İYM, esnek yakıt (E85), LPG, gelişmiş hafif hibrit (48V) ve önden çekişli ve dört tekerlekten çekişli modeller için tam hibrit seçeneklerinin de yer aldığı platform, tüketim ve karbon emisyonu açısından daha fazla verimlilik hedefliyor.
Bu yeni platformun mevcut ve gelecekteki tüm düzenlemelere uygun, son nesil elektrik ve elektronik mimarilerden yararlanacağını ifade eden Dr. Renault Marka İş Performansı Lider Yardımcısı Bruno Vanel şunları söyledi: “ Bu yeni Renault Grubu modüler platformunun mimarisi son derece esnek ve rekabetçi. Bu, dünya çapındaki müşterilerimize yüksek değer, verimlilik ve ilgili teknolojiler sağlayan araçlar sunmamızı sağlayacak. Aynı zamanda rakiplerimizden farklılaşma avantajına da sahip olacak ve geniş araç yelpazesiyle dünya çapında bir atağa kalkacağız. “Bu araçlar, yeni Renault marka kimliğine sahip olacak ve müşterilerin daha az güç tüketmesine olanak tanırken, herkesin ihtiyacına uygun güç aktarım teknolojileri, üstün sürüş keyfi, konfor ve markamızın DNA’sında yer alan araç içi yaşam özelliklerini sunacak.”belirtti.
Güney Kore’deki üst düzey segmente özel CMA platformu
CMA veya Kompakt Modüler Mimari platformu, 2022 yılında Renault Grubu ve Geely Holding Grubu tarafından imzalanan bir yan kuruluşa dayanıyor. Platform, iki ve dört tekerlekten çekişli üst seviye D ve E segmenti modeller için kullanılacak. birden fazla durumda hibrit güç aktarma organlarıyla satışa sunulacak. Bu araçlar Seul’deki mühendislik merkezi tarafından tasarlanacak ve Busan’daki fabrikada üretilecek. Bu platformda geliştirilen ilk Renault Korea Motors aracı 2024 yılının ilk yarısının sonunda tanıtılacak.
Niagara Konsepti uluslararası saldırıyı somutlaştırıyor
Renault Grubu, Niagara Concept ile yeni bir soluk ve modernlik getirerek uluslararası tarihinde yeni bir kapı açıyor. Güçlü kişiliği ve çağdaş çizgileriyle bu konsept, yeni Renault Grubu modüler platformu üzerine inşa edilecek gelecekteki Renault serisinin şekline bir bakış sunuyor. Niagara Concept, sağlam ve güçlü olmasının yanı sıra gelişmişlik ve yeni teknolojiler de içeriyor. Keskin detaylarıyla Renault varlıklarının yeni tasarım dilini yansıtıyor. Tasarımda, Renault adını oluşturan harfler, büyük ölçüde bilindiği kültürden ilham alan “Pixel art” görünümüne sahip. Kaş far dizisi canlılığı ve etkileyiciliğiyle dikkat çekiyor. Ekstra yerden yüksekliği, uzun hareket süspansiyonu ve geniş göbek açılarıyla Niagara Konsept, en zorlu koşullarda kullanılmak üzere tasarlandı.
Niagara Konseptinin tavan hattı eğimi ve dikey çeyrek cam sütunu ile enerjik ve sportif bir his sunduğunu vurgulayan Prof. Renault Tasarım Lider Yardımcısı Gilles Vidal, “ Niagara Concept, Renault markasının gelecekteki uluslararası serisinin tarzını temsil ediyor. Sağlam ve güçlü, geniş ve coşkulu çizgilere sahip bu keşif konsepti aynı zamanda sofistike ve teknolojilerle dolu. “Bu araç sınırsız bir yolculuğun vaadi gibidir.”Şu şekilde konuşuyor.
Renault Grubunun yeni ultra esnek platformu üzerine inşa edilen Niagara Concept, inanılmaz bir sürüş konforuna sahip. Önde hafif hibrit gelişmiş (48V) güç ünitesi ve arkada ilave elektrik motoru bulunan yeni tasarım, ideal arazi performansına sahip 4WD modelidir. Günlük kullanımının yarısı tam elektrikli modda olduğundan karbon emisyonları önemli ölçüde azaltılıyor. Niagara Konsepti aynı zamanda Renault’nun 2027 yılında piyasaya süreceği uluslararası modellerin de habercisi.
Renault Grubu’nun “Uluslararası 2027 Stratejisi”ni açıkladığı toplantıyı aşağıdaki bağlantıdan izleyebilirsiniz.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
sivaslihaber.com.tr